• טיסות מנהלים פרטיות לכל יעד שתבחר, טיסות מיוחדות ללא זמני המתנה,זמני בידוק מקוצרים מטוסי סילון חדשים ומפוארים !ניתנת האפשרות למעבר בטקלין מצדה. קרא עוד
  • מטוסים להשכרה

    אם אתם מחפשים מטוסים להשכרה, בפורטל המטוסים של ישראל, תמצאו את כל שחיפשתם ויותר מכך. עם שירות שילווה אתכם מתחילת העבודה המשותפת ועד לרכישת המטוס, אתם יודעים שאתם בידיים טובות. קרא עוד
  • השכרת מטוסים

    אם אתם מעוניינים בשירות של השכרת או חכירת מטוס, תמצאו זאת אך ורק בפורטל המטוסים של ישראל! אנשי מקצוע מנוסים ילוו אתכם בכל התהליך, ויספקו לכם את השירות הנפלא של השכרת מטוס לצורך חיסכון בזמן ולהשקעה כספית מיטבית. קרא עוד

ביצ'קראפט בוננזה

ביצ'קראפט בוננזה

מטוסי הבוננזה הגיעו לישראל בדרכים שונות ומשונות. חלקם הגיעו מדרום אפריקה בטיסה שטוחה מעל פני קרקע היבשת השחורה כולה. הבוננזה הוא מטוס קל 4 מושבי שמיוצר בארצות הברית. בישראל בחיל האוויר שימש למשימות סיור, קישור והפצצה. 

 

 

ביצ'קראפט בוננזה – המטוס החמקן הראשון, וזאת בזכות יכולות ההתחמקות שלו בשדה הקרב. מתוך האוסף הרב של מטוסים קלים שהופעלו על ידי חיל האוויר במלחת העצמאות, הבוננזה בלט ביופיו. זנבו דמוי הפרפר הקדים את 'הפרפר' הידוע של מטוסי הפוגה.

 

 

" מטוס קרב ניסה להתיישב על זנב הבוננזה " . באחת מהטיסות מבסיסי צפוני לכיוון תל-אביב הבחין טייס הבוננזה  במטוס קרב מסוג ספיטפייר מתקרב. בחששו שמא המטוס מצרי או סורי, ניסה להתחמק הטייס מהמטוס תוך שהוא מהתל במטוס העוצמתי אך המגושם. לבסוף הסתבר שהספיטפייר לא היה ביד האויב כי אם מטוס הספיטפייר הראשון בישראל.  (מתוך ביטאון חיל האוויר שנת 1963, אתר הספרייה הדיגיטלית למורשת והיסטורית חיל אוויר) . המטוס נרתם לחיל האוויר והיה למטוס תקיפה קל בעל יכולת נשיאת פצצות של עד 50 ק"ג.

 

 

הביצ'קראפט בוננזה מגיע בשלושה דגמים : דגם 35 הוא הדגם הראשון של הבוננזה. הדגם עשוי כולו מתכת, מהיר מאוד ביחס לרוב המטוסים הקלים באותה תקופה שנבנו עדיין מעץ ובדד. המטוס כלל כני נסע מתקפלים וזנב וי שהפך לסימן ההיכר שלו. טיסת הבכורה של האב טיפוס של נערכה ב-1945. המטוס יצא מפס הייצור ב-1947 ובשנת-1982, לאחר שיוצרו 10,194 מטוסים מדגם 35 הופסק הייצור שלו. על בסיס דגם 35 פותח מטוס האימון הצבאי T-34 מנטור.

 

 

דגם 33: בעל זנב רגיל, בניגוד לדגם 35 בעל זנב ה- V. המטוס הראשון מדגם 33 יצא מפס הייצור ב-1959. ב-1995, לאחר שיוצרו למעלה מ-2,500 מטוסים מדגם זה הופסק הייצור שלו. איראן מייצרת בימים אלה גרסה צבאית של הדגם הזה תחת השם 'פרסטו' מבלי שקיבלה זיכיון לכך.

 

 

לדגם 36 זנב רגיל בדומה לדגם 33, אך גוף המטוס ארוך ב -25 ס"מ. המטוס הראשון מדגם 36 יצא מפס הייצור ב-1968. עד כה יוצרו למעלה מ-2,700 מטוסים מדגם זה והוא עדיין נמצא בייצור. מחירו עומד על כ-700,000 דולר. תחת הכינוי QU-22 הותאם הבוננזה דגם 36 לשימוש חיל האוויר האמריקני ככלי טיס בלתי מאויש למשימות ממסר.