טיסה במטוס קל זאת הדרך הכי טובה לחוות את מעוף הציפור.
טיסה במטוס קל זאת אחת הדרכים היותר טובות להרגיש את הטיסה. אמנם ניתן לטוס גם במטוס מנהלים סילוני אבל אז פחות מרגישים וחווים את הטיסה. במטוסים הגדולים יותר לאחר ההמראה כבר לא מרגישים שנמצאים באוויר אלא אם כן מציצים מבעד לחלון. במטוסים קלים כל הזמן רואים ומרגישים את הטיסה. שכן, במטוסים קלים כל הזמן רואים את הסביבה וגם אם רוצים לא ניתן להסתגר פנימה. בעבר, בטרם הומצא הסימולטור, היה נהוג לתרגל טייסים של מטוסים קלים בטיסת מכשירים באמצעות כיסוי החופה בשמיכה. כך, הטייס היה חייב להתבסס לחלוטין על המכשירים. גם טייסים שלמטוסי קרב ומטוסי נוסעים בעלי קיבולת של מאות נוסעים מעדיפים לטוס במטוסים הקלים על מנת להרגיש את הטיסה במלוא המרץ.
תחום מטוסי הכיבוי והריסוס מהווים נישה שבהם הטייסים יכולים גם לתרגל תמרונים מאתגרים וגם לסייע במטרות שונות. גולת הכותרת של המטוסים הקלים זה אלו שמיועדים לפעלולים. מדובר במטוסים חד מנועיים שמסוגלים לבצע תמרונים אוויריים מרשימים בהחלט. למי שאין את הכישורים או היכולות הכספיות כדי לממן טיסה במטוס קל על בסיס קבוע, תמיד ניתן להציע להטיס טיסנים. כיום יש טיסנים מתקדמים בעלי יכולות מרשימות שכוללות בין השאר אופציה להצמיד מצלמה זעירה ואפילו אייפון וליצר טיסות צילום.
מטוסים קלים גם יכולים בהרבה מקרים להגיע לנקודות שבהם כל שאר המטוסים מוגבלים מפאת קוצר מסלול הטיסה. כך למשל יש את מנחת מצדה שנחשב לאטרקטיבי עבור תיירים. יש חברות של טיסות פרטיות שמציעות חבילת טיסות למצדה כולל אירוח במלונת ים המלח. את הטיסות יכולים לבצע אך ורק מטוסים קלים. מי שרוצה יכול לרכוש חבילה יומית שכוללת את מצדה, ביקור בספא של המלון וחזרה הביתה כבר באותו היום.